Tips Cara Merawat Burung Kembang Waru Bunyi Nyaring Gacor

Burung endemik pulau Jawa mempunyai nama yang sejuk iaitu Lophozosterops Javanicus. Cap jari (ibu jari) atau yang lebih dikenali dengan nama opior Jawa masih sodaraan loh Burung Pleci yang sama kerana masih dari zosteropidae. Ia hanya kerana burung opior Jawa hilang dari segi poplaritas oleh sodaranya pleci burung (gelas). Di tempat saya terdapat banyak teman berkicau yang menyebutnya peor atau burung campeor, tetapi ada juga yang menyebutnya cucak gentong, cipow gunung, penyok dan ada juga yang dipanggil pleci kapur (puppel pleci).
Badan opior Fostur Jawa sedikit lebih besar daripada burung pleci. Perbezaan yang menarik adalah dalam warna, terutamanya di kepala ke leher. Orang Jawa dewasa mempunyai warna kepala ke leher abu-abu. Ramai orang berfikir bahawa burung asli Jawa tidak begitu bijak seperti burung pleci dari segi kicauan. Sesetengah orang mengatakan bahawa burung ini hanya berbunyi seperti anak ayam ayam. Sebenarnya, burung penipu Jawa yang menjerit ayam adalah burung betina, kerana betina tidak akan ngerol, apalagi gacor seperti laki-laki.
Burung yang membezakan burung jantan lelaki dan perempuan adalah diganggu dengan mudah, dari segi fizikal, melintasi seperti yang sama dan tidak ada perbezaan. Beberapa teman Buddy membezakannya dengan mendengar nada panggilannya.

Penjagaan harian ayam jantan (jagoan jawa) untuk gacor cepat

Rawatan rahang (opior Jawa) terlalu sukar, tetapi kesabaran diperlukan untuk melatih dan merawatnya dalam kicauan lain burung, kesabaran dan konsistensi adalah modal utama. Burung jempol yang mempunyai gacor, jumlahnya lebih kuat dari seekor burung pleci, ia juga boleh meniru bunyi burung lain seperti burung nerd, jatuh seperti burung tundra, seperti burung ciblek dan lebih banyak lagi yang dapat dia menyanyi.
  • Dew- Setiap pagi dari subuh hingga matahari terbit.
  • Mandikan – Mandi burung setelah matahari terbit dengan menyemburkannya dengan lancar
  • Makan – Berikan makanan yang berkhasiat, biasanya berselisih tidak jauh berbeza dari burung belanda untuk burung pleci
  • memberi Makanan tambahan (19659008) EF) – Cak thumb burung yang suka makan serangga kecil seperti daun ulat, ulat hongkong, jangkrik kecil dan belalang kecil. Juga termasuk buah-buahan segar dan manis seperti pisang, epal, betik dan sebagainya. Dia juga suka minum bunga nektar, bolehkah kita menggantikannya dengan air gula, susu atau madu.
  • Bersihkan sangkar – sebagai tambahan kepada burung yang lebih sihat, pemiliknya juga lebih sihat. Burung lebih lincah dan berasa selesa di dalam sangkar.
  • Pengeringan – Pengeringan boleh dilakukan sehingga 4 jam, kemudian bayangan burung. Sama ada di beranda rumah, atau di bawah pokok yang subur.
  • Mandi petang – serta sebelum ia dimasukkan ke dalam rumah, burung itu dimandikan semula untuk mengelakkan kutu dan bulu yang lancar. ibu jari angin dan burung tekak.
  • Pemasteran – Dilakukan setiap kita, sama ada petang, malam atau malam. Baca 3 kali terbaik untuk menghafal burung berkicau.
Burung jakol atau jawa adalah burung jajahan seperti burung pleci. mereka hidup berkelompok, sama ada ketika mencari makanan, mandi di alam liar, atau bahkan ketika beralih tempat perlindungan. Oleh itu lebih baik untuk menjaga burung jempol ini lebih daripada 1 sehingga ia lebih terangsang untuk mengidam dan menjerit.

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *